בדיחה ישנה מספרת על מושבניק תימני זקן, שלחלקת האדמה שלו הגיע יהודי אמריקאי עשיר, שהיה בטיול בישראל. "תגיד", שאל האמריקאי את התימני "מה הגודל של האדמה שלך?" התימני סימן עם האצבע שלו והראה לאמריקאי בגאווה: "אתה רואה? החלקה שלי היא מהעץ הזה, שמה רחוק, ועד לעץ ההוא, בצד השני של האופק". "אה", אמר האמריקאי. "אני מדליק בבוקר את האוטו, נוסע ונוסע כל היום ולא מגיע לצד השני של האדמה שלי". "עזוב", ענה לו התימני. "גם לי היה רכב כזה. מזמאאאן מכרתי אותו…"
מתי מגיע הזמן למכור את הרכב הישן
אם לחשוב ברצינות, לא מעט אנשים מגיעים עם האוטו הישן והאהוב שלהם למצב שבו הם לא מצליחים לעבור מרחק גדול בטרם המנוע יכבה, האיתות לא יעבוד או תקרה תקלה אחרת.
מצב כזה, שבו לא ממש אפשר להזיז את הרכב, או שהוא מבלה במוסך יותר מאשר בבית, הוא בדיוק המצב שבו צריך, ואפילו חובה, למכור את האוטו לפירוק.
ההערכה של תפקוד הרכב צריכה להתבצע בשני מישורים: הראשון – מישור הנוחות.
כל עוד ניתן להדליק את המנוע, לשלב הילוך ולנסוע, המצב הוא טוב. לפעמים יש אפילו יתרון למצב הזה. אין דאגה שמישהו יגנוב את הרכב, אפשר להשאיר אותו פתוח, ואפילו עם המפתחות בפנים… עם זאת, כדאי בהחלט להקפיד לחנות נכון.
ככל שמדובר באזור המרכז, העיריות אינן חוסכות בדו"חות. ולא ממש נעים לקבל דו"ח של כמה מאות שקלים, על רכב ששווה בקושי כמה אלפים… אבל אם, לעומת זהת, התקלות לא מפסיקות, סימן שהגיע הזמן להיפרד.
על הבטיחות לא מתפשרים
מעבר לתקלות כאמור לעיל, יש לשים לב למישור השני, מישור הבטיחות. אם הצמיגים של המכונית הישנה גמורים והאחיזה שלהם בכביש חלשה, זה סימן לא טוב.
אם האוטו מגיב בכבדות על לחיצה על דוושת הבלמים – המצב ממש רע. ואם ההגה "משחק", כי אז הגיע הזמן להשבית את מיד.
אם יש לך רכב ישן, זה המקום עבורך. איזי קונה רכבים לפירוק בראש העין, באזור המרכז ובישראל בכלל. כדאי ליצור קשר כעת ולמכור את הנכס הישן שלך במחיר הוגן ובתשלום מיידי.