רכבים לגריטה
איזי עוזר לכם להוציא את המקסימום מהרכב שלכם
הרכב הישן שלכם עולה על הכביש ובדרך הוא:
- פולט מזהמים מסוכנים לאוויר
- עולה לכם ביוקר
- מסכן אתכם ואת בטיחות משפחתכם
הודות לפעולת הגריטה תוכלו להיפטר מהרכב הישן, היקר והמסוכן שלכם ובדרך,
לעשות מזה כסף.
מהי גריטה?
גריטה של רכבים הינה חלק מתהליך שלם הממיר חלקי רכבים ישנים לחומרי גלם שמישים.
עד להגעת שלב הגריטה (שהינו סופי בתהליך פירוק הרכב), ניתן לפרק את כל החלקים, להרוויח כסף ועל הדרך – לתרום לאיכות הסביבה.
מה עושים עם חלקי הרכב הישן?
את הצמיגים – הופכים לפסי האטה ומשטחי משחק;
את זגוגית הרכב – לזכוכית (לאחר תהליך עיבוד והפרדה);
ואת השלדה – למכירה והפקת ברזל לשימושים שונים, לאחר גריטה.
מהי תוכנית הגריטה?
בדומה למדינות מתקדמות בעולם, גם בישראל הופעלה תוכנית גריטה, שהינה תוכנית לאומית בהובלת המשרד לאיכות הסביבה.
מטרת התוכנית העיקרית התמקדה בצמצום כלי הרכב על כבישי ישראל, צמצום הפגיעה באיכות הסביבה על ידי מחזור מתכות ומזעור פליטת גזים מזהמים, והסיבה החשובה מכל – הגדלת בטיחותם של הנוסעים.
בתכנית גריטה של רכבים, זכאים להיכלל כלי רכב שגילם מעל 20 ושרישיונם בתוקף, ובעדם יקבל בעל הרכב 3000 שקלים.
מכירת רכבים לגריטה – איך זה עובד?
בעל רכב המעוניין למכור רכב לגריטה, חייב ראשית לבטל את רישיונו של הרכב, על ידי הגעה למשרד הרישוי עם הרכב במצב שמיש, ועם רישיון בתוקף ותעודה מזהה.
בהמשך, מועבר הרכב על ידי בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו לאחד מאתרי הגריטה, הפזורים ברחבי הארץ.
תוך 45 יום עתיד בעל הרכב לקבל לחשבונו כ-3000 שקלים ובנוסף, החזר סכום רישיון הרכב, בהתאם למועד פקיעת תוקפו.
נכון להיום, בהתאם להודעת המשרד לאיכות הסביבה, עקב ביקוש שיא מחד והפסקת מימון ממשלתי מנגד,
תוכנית גריטה של רכבים של המשרד לאיכות הסביבה, משרד התחבורה ומשרד האוצר – אינה פעילה יותר.
איזי קונה רכבים לגריטה
ומחזיר לכם כסף ליד – ומיד
מה כולל השירות?
הגעה לבית הלקוח תוך שעות ממועד הקריאה
- אבחון מצב הרכב ותשלום מזומן לבעל הרכב
- הובלת הרכב למרכזי הגריטה
- טיפול וליווי בעל הרכב בניהול תהליך הגריטה אל מול הרשויות
כלי רכב הם מוצרים מורכבים ורב שימושיים המהווים חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. יחד עם זאת, ככל מוצר בעל אורך חיים מוגבל, מגיע בשלב מסוים הרגע בו הם מפסיקים לשרת אותנו ומוגדרים רכבים לגריטה. אך האם זהו סופו של הרכב? התשובה היא לא בהכרח. תהליך גריטת הרכב פותח צוהר לעולם שלם של אפשרויות מחזור וניצול משאבים מחדש. צמיגי הרכב יכולים להפוך לפסי האטה צבעוניים ומשטחי משחקים עמידים, הזגוגיות יכולות להפוך למוצרי זכוכית שימושיים לאחר עיבוד והפרדה, ושלדת הרכב מספקת מתכת איכותית לשימושים תעשייתיים מגוונים.
מהי המשמעות של רכבים לגריטה?
לעתים קרובות, זיהוי הסימנים לכך שרכב הפך לחלק מקטגוריית "רכבים לגריטה" אינו פשוט. ניתן להתחיל בבחינת גיל הרכב ומספר הקילומטרים שצבר. רכבים מעל גיל מסוים או כאלה שחצו סף קילומטראז' גבוה מהווים מועמדים פוטנציאליים לגריטה. יחד עם זאת, יש לשקול גם גורמים נוספים כמו תקלות חוזרות, עלויות תיקון גבוהות ביחס לשווי הרכב, או נזקים משמעותיים למרכב.
במקרים מסוימים, תאונה חמורה או תקלה קריטית עשויות להפוך רכב לטוטל לוס ,כלומר המצב בו עלויות התיקון עולות על שווי הרכב. במצבים כאלה, חברות הביטוח מעדיפות לרוב להכריז על הרכב כטוטל לוס ולהעביר אותו לגריטה. גם שינויים בתקנות זיהום אוויר או תקני בטיחות עשויים להאיץ את תהליך ההפיכה של רכבים מסוימים לרכבים לגריטה, שכן התאמתם לסטנדרטים החדשים אינה כדאית מבחינה כלכלית.
מהם היתרונות של מסירת רכבים לגריטה לחברת פירוק מורשת?
מסירת רכבים לגריטה לחברות פירוק מורשות טומנת בחובה יתרונות כלכליים וסביבתיים משמעותיים. הנה הם:
1. מבחינה כלכלית, בעלי הרכבים יכולים לקבל תמורה כספית עבור מסירת הרכב לגריטה, ולהחליף את ההוצאות על תחזוקה ותיקונים של רכב שאינו כדאי יותר מבחינה כלכלית.
2. חברות הפירוק משלמות מיסים ואגרות כחוק ותורמות לכלכלה המקומית.
3. ההיבט הסביבתי הוא מרכזי לא פחות – רכבים לגריטה מהווים פסולת מבחינה סביבתית אם הם נזנחים או מושלכים בצורה לא מבוקרת. חברות פירוק רכבים מנטרלות חומרים מסוכנים כמו שמנים, חומצות ודלקים בצורה מקצועית ובטיחותית. מרבית חלקי הרכב, כמו מתכות ופלסטיק, ממוחזרים ומשמשים כחומרי גלם בתעשיות אחרות. מחזור מרכיבי רכבים לגריטה מפחית את הצורך בכריית חומרי גלם חדשים ואת הנזק הסביבתי הנלווה.
מהם השלבים בתהליך הפיכת רכבים לגריטה?
תהליך הפיכת רכבים לגריטה כולל מספר שלבים, החל מרגע ההחלטה על הוצאת הרכב מהכביש. ראשית, יש להסדיר את הורדת הרכב מהכביש מול משרד הרישוי, כולל ביטול הרישיון, ההיתרים, הביטוחים והאגרות. לאחר מכן, הרכב מועבר לחברת פירוק מורשית העוסקת בגריטה. שם הוא עובר הליך קליטה הכולל רישום, שקילה ובדיקה ויזואלית של מצבו הכללי.
בחברת הפירוק מתבצע תהליך הגריטה של הרכב, תוך הקפדה על הנחיות המשרד להגנת הסביבה. תחילה מנוקזים נוזלים כמו שמן מנוע, דלק, נוזל קירור ונוזלי בלמים, ומועברים לנקודות איסוף ומחזור ייעודיות. לאחר מכן מפורקים חלקים בעלי ערך שוק כמו מנוע, תיבת הילוכים, אביזרים פנימיים וצמיגים, לצורך שימוש חוזר או מכירה. הצעדים הבאים כוללים פירוק יתר מכלולי הרכב וניתוב המרכיבים השונים, בדגש על מתכות ופלסטיק, למתקני מחזור ומיון. בתום התהליך לא נותר זכר לרכב המקורי והוא נחשב לגרוטאה לכל דבר ועניין.
כיצד תעשיית הגריטה עוזרת לשמור על איכות הסביבה?
תעשיית הגריטה ממלאת תפקיד מרכזי בשמירה על איכות הסביבה, בעיקר באמצעות מניעת זיהום ומחזור יעיל של משאבים. רכבים שהגיעו לסוף חייהם מהווים מקור פוטנציאלי לזיהום קרקע, מים ואוויר, בשל נוזלים רעילים, חומרים מסוכנים ופליטת מזהמים. חברות גריטה מקצועיות דואגות לרוקן ולפנות בצורה מבוקרת שמנים, דלקים, חומצות ונוזלים אחרים מהרכבים טרם פירוקם, ובכך מונעות את זליגתם לסביבה. בנוסף, פינוי מסודר של צמיגים ישנים ופסולת פלסטיק מפחית משמעותית את הסיכון לשרפות המזהמות את האוויר ואת הסכנה להתפשטות מחלות על ידי מזיקים המקננים בערימות פסולת לא מטופלות.
מחפשים מקום שמקבל רכבים לגריטה?
איזי פירוק רכבים היא הכתובת הנכונה עבורכם. החברה מתמחה בקנייה של רכבים שירדו מהכביש וכבר אינם בשימוש ומעבירה אותם הליך של גריטה, כדי לנצל מהם את מה שניתן. מעוניינים בפרטים נוספים על השירות? צרו קשר בטלפון 058-5900900. נשמח לעמוד לרשותכם.
צרו איתנו קשר בכדי לשמוע יותר פרטים.
חברתנו מתאפיינת במתן שירות אמין, אדיב, מקצועי ומהיר אנו מספקים הכוונה וייעוץ בחינם ע"י צוות מומחים ומקצוענים, לשירותך זמינים 24 שעות ביממה! (למעט שבת)