יש אמירה הגורסת כי השלם גדול מסכום כל חלקיו. אף שהאמירה הזאת נכונה בדרך כלל, הרי שבנושא פירוק רכבים היא איננה נכונה בכלל. זאת, בגלל האופי המיוחד של שוק החלפים לרכב, והשווי של החלקים, שנקבע בעיקר ביחס לביקוש ולמחסור בחלקי חילוף לסוגים מסוימים של רכבים. מה זה פירוק רכבים ולמה נמכרים רכבים לפירוק? אילו חלופות קיימות לחלקי חילוף מפירוק? מי קונה רכבים לפירוק בחולון ובסביבה בתנאים האטרקטיביים ביותר?
פירוק רכבים – מה זה ולמה זה טוב
פירוק רכבים הוא תחום פעילות שקיים מאז ומעולם, במקביל לעלייה במספר הרכבים בעולם בכלל ובישראל בפרט. מומחים לדבר קונים רכבים במצב בעייתי, מפרקים אותם ומוכרים חלקים נבחרים מהם כחלקי חילוף לרכבים דומים או זהים. עם סוגי הרכבים הנמכרים לפירוק ניתן למנות רכבים אחרי תאונה, רכבים ישנים או רכבים שנפגעו בנסבות שאינן בהכרח תאונת דרכים.
מה שמאפיין את הרכבים לפירוק היא העובדה שעלות התיקון והחזרת הרכב למצב הקרוב ככל האפשר למצב המקורי היא גבוהה. כלל האצבע בנושא הוא שאם עלות התיקון הינה יותר משישים אחוז מערכו האובייקטיבי של הרכב, קרי מחיר המחירון, אזי התיקון איננו משתלם והרכב הופך למועמד למכירה לפירוק.
זה המקום לציין כי מחיר הרכב איננו כולל תוספות ייחודיות לרכב, שאינן קיימות בו בדרך כלל. התוספות הללו אינן מתומחרות והשמאי איננו לוקח אותן בחשבון בעת קביעת היחס בין העלות והתועלת בשיפוץ הרכב
פירוק רכבים וחלופות אחרות
החלופות לרכישת חלקים מרכבים בפירוק הן בעיקר רכישת חלקי חילוף חדשים מהיבואנים, או באמצעות המוסך שבו מתבצעים התיקונים. בשני המקרים, מדובר בעלויות יקרות על פי כל אמת מידה, יחסית לעלות הצנועה של רכבים בפירוק. אופציה אחרת היא להשתמש בחלקים שהוצאו מרכבים בחו"ל, שופצו והושמשו על ידי מומחים. ואולם כאן הבעיה היא בעיקר העדר המגבלה על המחיר, יחד עם העדר אחריות או אחריות מוגבלת בלבד על החלק המשופץ.
אם יש לך רכב ישן ואם יש לך עניין למכור אותו לפירוק, זה המקום הנכון עבורך.
איזי קונה רכבים ישנים או אחרי תאונה ומשלם את המחיר הטוב ביותר למוכר. כדאי ליצור קשר כעת ולמכור את הרכב תנאים ובמחיר הטובים ביותר.