כשרכב עובר תאונה הדבר פוגע, ללא ספק, בערך שלו. כשמדובר בתאונה קלה יחסית, ירידת הערך איננה מורגשת, או שהיא זניחה.
כשהתאונה חמורה יותר, הפתרון הנכון הוא הפעלת הביטוח. אבל ישנם מקרים שבהם כדאי לשקול מכירת הרכב לפירוק ולא תיקון שלו.
מתי נכון יותר למכור את הרכב ולא לבצע תיקון? מהם הפרמטרים המשפיעים על ההחלטה? מהם האנשים הקונים רכבים לפירוק אחרי תאונה? כל התשובות – בהמשך המאמר.
חומרת התאונה והפעלת הביטוח
כשרכב עובר תאונה, הדבר לא נעים בכלל. עם זאת, לא כל תאונה צריכה להפוך למשבר, וכל מי שיש לו רכב צריך לקחת בחשבון פגיעות קטנות פה ושם. הבעיה היא שבכל פעם מחדש עולה השאלה האם להפעיל את הביטוח.
בדרך כלל, החישוב הוא עלות מול תועלת: אם עלות התיקון קטנה מעלות ההשתתפות העצמית, ממש לא כדאי להפעיל את הביטוח.
גם במקרים שהביטוח מכסה את ההשתתפות העצמית, הדבר עלול להעלות את הפרמיה בשנה הבאה.
לעומת זאת, אם מדובר בעלויות גבוהות, או שהרכב הוא מלכתחילה רכב יקר, שווה לשקול הפעלת הביטוח, למרות הבעייתיות בדבר.
אבל כל זה בתנאי שהתיקון אכן יביא את הרכב למצב שבו הוא בטיחותי, ראוי לנסיעה ועומד בדרישות החוק. במקרים שגם התיקון לא יכול להבטיח את זה, כל מה שניתן לעשות עם הרכב הוא למכור אותו לפירוק.
הפרמטרים המשפיעים על ההחלטה לתקן או למכור
להלן חלק מהגורמים שצריך לקחת בחשבון כשמחליטים אם לתקן או למכור לפירוק רכבים:
חומרת התאונה – כבר הוזכרה לעיל העובדה שחומרת התאונה היא גורם מכריע בהחלטה אם לתקן את הרכב. בדרך כלל, ההחלטה איננה של המבוטח. עם זאת, במקרים של אבקן להלכה יכול בעל הרכב למכור אותו לסוחר רכבים אשר קונה רכבים אחרי תאונה. בעל הרכב מקבל פיצוי הולם, ואילו דמי המכירה מועברים לחברת הביטוח.
מקום הפגיעה בתאונה – אם הרכב נפגע במקומות קשים לתיקון, או שעלולים לבכן את הנוסעים ברכב, גם אז הפתרון עשוי להיות מכירת הרכב לפירוק, בהמלצת חברת הביטוח.
אם יש לך צורך למכור את הרכב שלך לפירוק, זה המקום הנכון עבורך. איזי קונה רכבים לפירוק במחירים הוגנים ובמזומן. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות את הצעד הנכון ביותר עבורך.